No Other MV

Friday, July 10, 2009

terkunci dalam umah...

semalam mmg agak malang bagi aku.....

aku tgk syok layan cite 'the legend of chun li'.... cite x abih lagi, so aku pause jap cite tu, pastu gi mandi. aku tak perasan langsung yg aku tertutup pintu bilik. dh abih mandi, nk masuk bilik......... jeng.....jeng...jeng.... pintu bilik terkunci...!!! panik jap... pastu aku tenangkan kat diri, pinjam sluar budak umah tu... try nk jadi MacGyver, tapi x dapat.... dalam 3 jam aku try nk bukak pintu tu, nk cabut tombol pintu tu sampai rosak terus tombol tu.... huhuhuhu... housemate aku x balik umah, handphone dalam bilik, nk mintak tolong umah sebelah pon x leh sebab kunci umah pon dalam bilik.... last2 nangis sampai dah tak kuar air mata.... penat x yah cakap lah... dalam kul 1 tido... walaupun mata ngantuk tapi x leh nak tido.... tido pun x tenang.... tapi last2 tertido gak... tido pun depan tv, malas nk tumpang tido bilik member tu....

pagi tadi bangun awal.... terfikir gak kalaulah housemate x balik, mau 3 hari aku jadi prison kat umah sendiri..... nak makan pun xde selera walaupun perut agak lapar.... pastu fikir yg budak opis mesti pelik sebab x dtg keje pastu nk contact pun x boley.... aku yg kat umah ni dh tak tau nk wat aper dh.... last2 tertido depan tv (penat berpikir)...

x lama kemudian tu, ade org ketuk pintu pastu terus bukak pintu....rupanya aku lupa nak kunci pintu (pintu gril memang kunci).... and rupanya budak opis aku dtg jenguk.... nasib baik diorang dtg menjengok aku kt umah ni... rupa2nya dh bermcm teori die org wat kt opis... kononnya aku kena culiklah, kena rompak lah, gi dating lah, sakitlah, tertelan pain killer byk ngat lah (mcm michael jackson je...).... memang rase bersyukur gile bila tgk diorg....... pastu dorang tepon opis suruh mintak tolong locksmith dtg umah ni...

bila si locksmith tu dtg, dia pecah kt mangga pastu cabut tombol pintu aku ngat senangnye... rasenye x sampai dalam 5 minit kot. aku mintak die baiki tombol yang pecah tu. akhirnya, settle suma... tombol pintu bilik aku dh ok... yg x oknye, umah aku dh xde mangga skang ni. nnti kena beli yg baru.... si locksmith tu charge aku RM70 (gulp...!!! telan air liur...) mahal tul... pinjam duit opismate aku sebabnya dlm purse aku ade baper hinggit je......

ni memang lesson learnt, lain kali letak kunci spare somewhere kt ruang tamu tu... xde la kabut kalu2 jadi cam ni lagi....

4 comments:

Unknown said...

Aku paham ape ko rase sbb aku pon penah kena ari tu. Marah memg xyah cite la. Worst day ever kot

MiRa^^ said...

memang worst day ever ah...
menderita aku mlm tadi....

hazreen said...

Aku juga memahaminya. Betapa aku juga turut menjadi Mc Gyver..hohohoh.
Nampaknya kita semua terkena badi Kak Yati! huhuhuhu

MiRa^^ said...

tu la psal...
suma koala dh kena penyakit berjangkit....

Saranghae!!!

Super Junior Fighting!!!!